Welkom op mijn blog! U vindt hier gedichten bij de Christelijke feestdagen. Deze gedichten mag u ongewijzigd met vermelding van naam of bron vrij gebruiken voor uw vieringen, kerkblad, liturgie enz. U kunt mijn blog terugvinden via http://christelijkefeestdagen.blogspot.com/ Voor het verzorgen van een lezing met voordrachten op uw vereniging kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Inmiddels is er een volledig programma voor Kerst en Pasen. met eigen geschreven gedichten en een eigen geschreven verhaal
Heeft u belangstelling voor mijn boeken, die zijn ook via dit mailadres verkrijgbaar en te leen in de bibliotheek.
In de linker kolom ziet u de links naar meerdere blogs. Veel leesplezier!

woensdag 12 april 2017

Levensvillanelle

Heer, U hebt het leven lief,
het was de reden dat U schiep,
U schreef ons in Uw Levensbrief.

U nam voor ons het initiatief,
ik dank U dat U mij ook riep,
Heer, U hebt mijn leven lief,

dat blijft voor mij het hoogst motief
ook als het wel eens tegenliep,
U schreef mij in Uw Levensbrief.

U opende een perspectief
toen U voor ons naar ‘t kruishout liep,
zo hebt U Heer ons leven lief,

doorstond U ‘t grootste ongerief,
wat is Uw liefde onmetelijk diep,
U schreef het in Uw levensbrief,

ik zag U, eindeloos creatief
omdat U altijd naast mij liep,
wat heb ik Heer Uw leven lief,
zo leesbaar in Uw Levensbrief.

Coby Poelman - Duisterwinkel


Geschreven voor het thema "Heb het leven lief" van www.gedichtensite.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten